sobota, 16 czerwca 2012

Kocham dekoracje okienne ...

Zaprzyjaźniam się jak większość tutaj z maszyną do szycia. Odkąd pamiętam zawsze miałam słabość do wymyślnych firanek-zazdrostek na kuchennych oknach. Często też gapię się w okna jeśli taką spotkam, podglądam jeśli zrobiona na szydełku i zachwycam się. Pamiętam bardzo dawno temu, jak jeszcze sama nie umiałam zbyt dobrze robić na szydełku na ulicy Koszarowej w miasteczku, w którym mieszkam było mieszkanko i każde okno miało cudowne szydełkowe firanki. Pamiętam, że bardzo długo chodziłam pod tymi oknami bojąc się, ze ktoś mnie zauważy i wstydu się najem. Najpierw sama szukałam kogoś kto by mi takie zrobił, ale nie znalazłam więc pomyślałam, że po pierwsze z pewnością to drogi interes, a po drugie, że sama się mogę nauczyć i zrobić sobie taką kuchenną zazdrostkę. I tak się zaczęła moja miłość do szydełkowych wystrojów okien. Pierwszą firankę oddałam, zrobioną w gąski, była taka śmieszna i nieporadna, kolejne były już lepsze bynajmniej nie szerokie u dołu, jak ta pierwsza, pewnie sama nie wiedziałam, że dodaję oczka. Ta firanka to połączenie lnu, szydełkowej koronki i koronki bawełnianej, efekt jak widzicie, może nie żadne cudo, ale ja jestem zadowolona. Cieszę się, że moja maszyna i ja dogadujemy się. Pozdrawiam odwiedzających mój kącik :)

23 komentarze:

  1. Ślicznie wygląda Twoje firaneczka. Jest bardzo oryginalna. Jak Ci się szyje? Czy maszyna dobrze chodzi. Moja chodzi ale jakiś specjalnych ciągot nie mam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo oryginalna firaneczka ;o) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Anetko firaneczka sliczna :) Wiesz ja miałam tak jak Ty. W pewnym dużym domu w Bielsku-Białej jak sie jedzie na Błonia były sliczne duuuuże firanki szydełkowe. I tak jak Ty wciąz tam jezdziłam i oglądałam, zaglądałam i zachwycałam sie. Było to z 10 lat temu. Niedawno byłam pod tym domem ale juz nic nie wisiało w oknach... może dom został sprzedany i obecni własciciele maja inny gust.

    OdpowiedzUsuń
  4. A te kokardeczki wyglądaja tak słodko :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna firaneczka, bardzo ładne i oryginalne połączenie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie wygląda zawieszona w oknie. Pomysł świetny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Firanka całkowicie w Twoim stylu, bardzo gustowna i pieknie wykonana. Ostatnio nie mogłam w ogóle sie do Ciebie zalogować:((

    OdpowiedzUsuń
  8. Olá !
    Que bonitos teus trabalhos em szydelko !
    Eu também faço !
    Abraço desde Brazil !
    Cauê

    OdpowiedzUsuń
  9. Być zapraszamy też.
    Jestem taki sam jak I szydełku.
    Polskich jest bardzo piękne szydełku!
    Hug z Brazylii !

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj!
    Zrobiłem post o szydełku w Polsce i umieścić na swoim blogu.
    Przyjdź zobaczyć delegowania na link: http://www.vidacompaz.blogspot.com.br/2012/08/szydelko-poland-croche-da-polonia-vale.html

    Pocałunek,
    CAUE

    OdpowiedzUsuń
  11. Olá vim conhecer seu blog e fiquei encantada parabéns lindos trabalhos.
    Um abraço do tamanho do Rio Grande!

    OdpowiedzUsuń
  12. Olá!
    Lindos trabalhos. Parabéns!
    Bjks desde Brasil!
    San Vasro

    OdpowiedzUsuń
  13. Cześć
    Cudownym są ich estetyczny.
    Gratulacje!
    big uścisk z Rio de Janeiro, Brazylia

    (I wykorzystywane tłumacz Google)




    OdpowiedzUsuń
  14. OI, que cortina linda, maravilhosa. Foi tu que fizeste essa cortina? Adorei esse modelo.
    Tenha uma ótima semana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ja zrobiłam tą firankę. Dziękuję za odwiedziny. Pozdrawiam

      Usuń
  15. Hi, i believe that i saw you visited my site so
    i got here to go back the want?.I'm trying to find things to enhance my website!I suppose its adequate to make use of some of your ideas!!

    Stop by my homepage http://www.pengadilanagamabangkalan.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nice post. I was checking continuously this blog and I'm impressed! Extremely helpful info specifically the last part :) I care for such info a lot. I was looking for this certain information for a long time. Thank you and best of luck.

    Also visit my blog post - Fotografia

    OdpowiedzUsuń
  17. I am sure this piece of writing has touched all the internet visitors, its really really
    nice post on building up new blog.

    Feel free to visit my blog post wedding photography portfolio

    OdpowiedzUsuń
  18. I am really impressed with your writing skills as
    well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself?
    Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare to see a
    nice blog like this one today.

    My web blog Wedding photography

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj

    Wszystkie rzeczy są piękne. Bardzo często podglądam. Sama dużo dziergam. Mam pytanie w jakiej cenie są kołowrotki?
    Pozdrawiam
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też uwielbiam koronkowe dekoracje okienne. Gdy kilka lat temu byłam w czeskiej Pradze, zrobiłam całą serię zdjęć pięknie udekorowanych okien małych domków i kamieniczek. Połączenie z lnem i wstążkami wyszło bardzo romantycznie. Mój apetyt na zmajstrowanie czegoś na własne okno gwałtownie rośnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super to wyszło. Bardzo lubie tego typu dodatki dekoracyjne. W większości domu jednak postawiłam na coś dużo bardziej praktycznego, coś co ma głównie osłaniać przed słońcem, czyli rolety

    OdpowiedzUsuń